۴ اسفند ۱۳۹۶

سخنرانیهای کنفرانس بین‌المللی در آستانهٴ روز جهانی زن در پاریس(قسمت پنجم)

سخنرانیهای کنفرانس بین‌المللی در آستانهٴ روز جهانی زن در پاریس(قسمت پنجم)                            

قیام مردم ایران
فراخوان بین‌المللی برای آزادی زندانیان قیام
کنفرانس با حضور  مریم رجوی
شخصیت‌های سیاسی و قانونگذاران  از 9کشور اروپایی

انیسه بومدین، بانوی اول پیشین الجزایر
خانم انیسه بومدین، بانوی اول پیشین الجزایر، در سخنان خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس به‌مناسبت روز جهانی زن به قیام مردم ایران و زنان شرکت کننده در این قیام درود فرستاد و گفت جوانان ایران با شجاعت و از خود گذشتگی برای آزادی و دموکراسی در ایران به پاخاستند و تظاهرات و قیام آنها به سرعت در سراسر ایران گسترش یافت. وی با تأکید بر نقش زنان در قیام ایران افزود:
در این تظاهرات زنان ایرانی در همه جا حضور داشتند. آنها که ۳۹سال است قربانی یک دیکتاتوری مذهبی و زن‌ستیزند حضور خود را به ثبت رساندند و فهمیدند که چیزی برای از دست دادن ندارند بلکه همه چیز برای به‌دست آوردن دارند. شجاعت و جسارت آنها از این جهت نمونه است که جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ اول آوریل ۱۹۷۹توسط روحانیانی که خواهان یک حکومت مذهبی هستند، برقرار شد، ۱۲۰۰۰۰زندانی سیاسی را اعدام کرد که ۳۰٪ آنها را زنان تشکیل می‌دادند، یعنی تعداد ۳۶۰۰۰زن. همچنین فراموش نکنیم که قبل از مرگش، خمینی شخصاً دستور اعدام ۳۰۰۰۰مخالف سیاسی را در سال ۱۹۸۸داده بود.

انیسه بومدین همچنین با یادآوری مبارزات مردم و زنان الجزایری علیه بنیادگرایان این کشور که با حمایت رژیم آخوندی درصدد حاکم کردن حکومتی از نوع دیکتاتوری مذهبی آخوندی در الجزایر بودند مبارزه زنان پیشتاز مجاهد علیه بنیادگرایی تحت نام اسلام را مورد تقدیر قرار داد و گفت:
امروز درود می‌فرستیم به زنان قهرمان ایرانی که علیه قشریگری مبارزه می‌کنند. روز ۲۷ژانویه اخیر سخنگوی سیاسی سپاه پاسداران اعلام کرد که ۸۰٪ افرادی که دستگیر شده‌اند زیر ۳۰سال سن دارند و تعدادی از آنها نیز زن هستند. عجب شکستی است برای حکومت آخوندها! چون با این اذعان آنها تلویحا به‌رسمیت می‌شناسند که جوانانی که در دوران خمینی به دنیا آمده‌اند و حکومتی جز دیکتاتوری مذهبی را ندیده‌اند، این حکومت را نفی می‌کنند و جان‌به‌لب شدنشان را به نمایش می‌گذارند، به‌رغم اشراف به این‌که جانشان به خطر می‌افتد یا ممکن است به زندان بیفتند. در این قیام برای آزادی و حاکمیت مردمی، کشورهای غربی نباید بار دیگر چشم و گوش خود را ببندند.
آری! مریم ما با شما هستیم، همان‌طور که با همه خواهران ایرانیمان هستیم، در مبارز بی‌امانتان که می‌خواهد غل و زنجیرها را از دست و پای زن ایرانی باز کند.  از حسن توجهتان ممنونم. 

اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا
اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا در سخنان خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس، به شرکت‌کنندگان در  قیام مردم ایران به‌ویژه زنان ایرانی که به‌طور گسترده‌یی در این قیام حضور دارند درود فرستاد و با تقبیح مماشات‌گران با رژیم آخوندی که تلاش می‌کنند واقعیت سرکوب مردم به‌ویژه زنان ایرانی توسط دیکتاتوری آخوندی را وارونه جلوه دهند بر حمایت از قیام مردم ایران به‌ویژه مبارزه زنان ایرانی علیه رژیم زن‌ستیز آخوندی تأکید کرد. اینگرید بتانکور گفت مبارزه زنان در ایران   
مبارزه‌یی است برای آزادی و حقوق پایه‌یی و انسانی همه زنان و مردان. مبارزه‌یی است علیه بنیادگرایی و تحمیل و تبعیض و حجاب اجباری رژیم آخوندها و همچنین علیه همه سیاستهای این دیکتاتوری تروریستی و فعالیتهای رژیم برای دستیابی به سلاح هسته ای.  مبارزه زنان ایران نه تنها علیه حکومتی زن‌ستیز است، بلکه علیه حکومتی است جنایتکار و حمایت از زنان ایرانی به‌معنی مقابله با حکومتی فریبکار است که متحدانی را در کشورهای غربی خریده است.
اینگرید بتانکور در پایان سخنان خود گفت:
بنابراین از شما زنان و مردانی که با هم در اینجا گردهم آمده‌ایم می‌خواهم که قیام کنید. با من همراه شوید. بپا خیزید. قیام کنیم و همان حرکت آن زن ایرانی را که در میان دود گاز اشک‌آور به خود این جرأت را داد که در برابر دژخیمانش بایستد را تکرار کنیم و فریاد سر بیاوریم «مرگ بر دیکتاتور»،‌«زنده‌باد جمهوری آزاد ایران»، «درود بر مریم رجوی». متشکرم. 

سخنران دیگر کنفرانس زنان نیروی تغییر، قیام ایران و نقش زنان، که در آستانه روز جهانی زن در پاریس برگزار شد، خانم بوزنا کومینسکا عضو کمیسیون دفاع پارلمان لهستان بود. وی از جانب زنان لهستانی به به تمامی زنان در مقاومت ایران که علیه رژیم ددمنش و سرکوبگر آخوندها  مبارزه می‌کنند  و در ادامه سخنان خود گفت:
بوزنا کومینسکا – نماینده پارلمان لهستان
من شکی ندارم که مقاومت ایران یک جنبش عمیقاً دموکراتیک است، زیرا که پرنسیپ‌های بنیادی در این جنبش، حقوق برابر زنان در تمامی جنبه‌های زندگی است. برای من خیلی مهم است که مبارزه زنان ایرانی توسط رئیس‌جمهور منتخب، مریم رجوی، رهبری می‌شود،
این باعث می‌شود که صف ما بیشتر متحد شود. هم‌اکنون خواهران شجاع ما و مردم ایران علیه آخوندهای بنیادگرا ایستاده‌اند. آنها خطر بزرگی را می‌پذیرند، ما نمیتوانیم و نباید خواهران خود را تنها بگذاریم در مسیر مبارزه‌شان علیه دیکتاتوری مذهبی، ما باید صدای آنها باشیم.
از همگی شما متشکرم  

سونیا هورنری – نماینده پارلمان استرالیا
سونیا هورنری نماینده پارلمان استرالیا سخنران دیگر کنفرانس بین‌المللی پاریس به‌مناسبت روز جهانی زن بود وی در سخنان خود ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این کنفرانس، به بررسی مبارزات زنان برای به‌دست آوردن حقوق خود در جهان به‌ویژه در کشورهای غربی پرداخت.
وی سپس به نقض حقوق زنان توسط رژیم زن‌ستیز آخوندی پرداخت و گفت:
یقین دارم که که خواهرانم در ایران قوی و شجاع هستند و درخواسته‌شان برای رسیدن به آزادی و دموکراسی و حقوق برابر با مردان به پیروزی خواهند رسید و ما هم در کشورهایمان باید از خواسته زنان در ایران حمایت کنیم.  وی سپس افزود:
می خواهم اذعان کنم که شما خانم رجوی کار بزرگی برای برابری و امید برای زنان کرده اید، این را به‌زودی برای سایر جهان جشن خواهید گرفت. من البته مطمئنم که خواهران ایرانیم به‌خصوص با رهبری خانم رجوی، می‌توانیم به برابری برای زنان در روز بین‌المللی زن برسیم. متشکرم.

ماریا گرچه آ – نماینده پیشین پارلمان رومانی
ماریا گرچه آ نماینده پیشین پارلمان رومانی در سخنان خود در کنفرانس بین‌المللی پاریس در آستانه روز جهانی اقدامات سرکوبگرانه و وحشیانه رژیم علیه تظاهر کنندگان به‌ویژه زنان را محکوم کرد و گفت: بعد از آن که جهان همه رفتار غیرانسانی  رژیم  علیه مردم ایران را  نظاره کرد دیگر زمان گفتگو  با این رژیم گذشته است و زمان آن فرا رسیده که کشورهای متمدن دنیا سیاست خود را  تغییر داده و هر گونه روابط اقتصادی و دیپلوماتیک  با این رژیم را  تا توقف نقض حقوق‌بشر در ایران  قطع کنند 
خانم ماریا بر نقش زنان در قیام مردم ایران تأکید کرد و ضمن اشاره به اعتراف رژیم به حضور گسترده زنان در تظاهرات سراسری، افزود:
تعداد زیادی از 8هزار نفری که در تظاهرات در ایران دستگیر شدند از زنان بودند شجاعت آنها باید برای ما الهام‌بخش باشد  اگر آنها این شجاعت را دارند که تظاهرات بکنند و جانشان را به خطر بیاندازند  ما هم باید دارای آن شجاعت باشیم که بتوانیم تا آنجا که امکان دارد قاطع باشیم و در مقابل آنهایی که باید از نقطه نظرات بین‌المللی مراقبت کنند حرف بزنیم. ما باید قاطعانه از دولتهای خودمان، رهبران اروپایی و سازمانهای جهانی  بخواهیم که بر علیه سرکوب تظاهر کنندگان و سرکوب زنان اقدام کنند 
 علاوه بر این  آنها باید اپوزیسیون ایران به رهبری خانم مریم رجوی   به‌عنوان یک آلترناتیو    که می‌تواند دموکراسی در ایران را با برنامه ده ماده‌ای خو‌د برقرار کند به‌رسمیت بشناسند.

زینت میرهاشمی -سردبیر نشریه نبرد خلق، عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران
سخنران دیگر کنفرانس بین‌المللی زنان نیروی تغییر، قیام ایران و نقش زنان که در آستانه روز جهانی زن در پاریس برگزار شد، خانم زینت میرهاشمی، سردبیر نشریه نبرد خلق، عضو کمیته مرکزی سازمان چریکهای فدایی خلق ایران و عضو شورای ملی مقاومت بود وی در سخنان خود گفت:
درود بر همه شما که در اینجا حضور دارید و درود بر زنانی که در ایران در زندان و در خیابان مقاومت می‌کنند. من از این فرصت استفاده می‌کنم یاد زنده‌یاد خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر را گرامی می‌دارم (کف‌زدن). مرسی. چه زیباست این گردهمایی، از همه رنگ و عقیده‌یی، من دستان همه شما را برای جهانی عاری از ظلم و تبعیض و برای صلح و عدالت می‌فشارم (کف‌زدن). مطمئن هستم، مطمئن هستم که قدمهای پیوسته و پرتوان ما می‌تواند طرحی نو افکند و بساط تبعیض جنسیتی که به‌ویژه از جانب بنیادگرایان مذهبی اعمال می‌شود را بهم ریزد. ما سربلندیم زیرا که این روزها زنان ایران بر قلهٴ مبارزه علیه ارتجاع مذهبی حاکم بر ایران هم‌چون الماس می‌درخشند (کف‌زدن).
امسال برای ما سالی متفاوت است. ما شاهد قیامی بودیم که از نظر کمی و کیفی با همه حرکت‌های اعتراضی تا کنون متفاوت بود. قیام تهی‌دستان در ایران، مبارزه سرنوشت‌ساز با حکومتی هست که تنها با ابزار سرکوب حکومت می‌کند. مشخصات مهم این قیام، مخالفت با کل حکومت علیه سیاستهای جنگ‌طلبانهٴ رژیم ولایت فقیه در منطقه، علیه فقر و بی‌عدالتی، تبعیض جنسیتی و فساد بود. خواسته‌های مردم بپاخاسته بسیار روشن است: آزادی بیان و آزادی پوشش، دموکراسی و جمهوری غیردینی و عدالت اجتماعی. قیام‌آفرینان، با شعارها و عمل خود نشان دادند که برای تغییر رژیم، تصمیم قاطع دارند و دیر نیست روزی که بنیادگرایان اسلامی حاکم بر ایران، در اقیانوس خروشان مردم بپاخاسته محو شوند. زنان در این قیام حضور چشم‌گیر داشتند، بدون شک، تأکید می‌کنم بدون شک، این حضور چشم‌گیر زنان در عرصه سیاست و اجتماع هست که در هر تحول دموکراتیک، در آینده می‌تواند تضمین‌کنندهٴ آزادی و برابری جنسیتی باشد، سپاس‌گزارم که به من گوش دادید، مرسی.

گیسو شاکری
در کنفرانس بین‌المللی زنان نیروی تغییر، قیام ایران و نقش زنان، خانم گیسو شاکری سخنرانی کرد و به هنرنمایی پرداخت

ترانهٴ سرزمین من
خسته و مطرود و حیرانی وطن، خفته در خون هزارانی وطن
سرنوشت ما چه یکسان است ببین، مثل من ویران ویرانی وطن
بی‌آشیانه گشتم
خانه به خانه گشتم
بی تو همیشه با غم
شانه به شانه گشتم
عشق یگانه من
از تو نشانه من
بی تو نمک ندارد
شعر و ترانه من
سرزمین من
خسته خسته از جفایی
سرزمین من
بی سرود و بی‌صدایی
سرزمین من
دردمند بی‌دوایی
سرزمین من
ماه و ستاره من
راه دوباره من
در همه جا نمی‌شه
بی تو گزاره من
گنج تو را ربودند
از پی عشرت خویش
قلب تو را شکسته
هر که به نوبت خویش
سرزمین من
کی غم تو را سروده؟
سرزمین من
کی ره تو را گشوده؟
سرزمین من
کی به تو وفا نموده؟
سرزمین من

 (دکلمه)سرزمین من
سرزمین اعدام، سانسور، خفقان، زندان، فقر، فساد، بیکاری، فحشا، کودکان کار، کارگران استثمار شده، دانشجویان و جوانان بی‌آینده، گورهای بی‌نام و نشان، مادران و پدران چشم‌به‌راه، سرزمینی که در آن بیشترین اجبار و ستم و ظلم و تبعیض به نیمی از جمعیت آن، یعنی بر زنانش تحمیل می‌شود. سرزمینی که توسط حاکمان فاشیست مذهبی رژیم جمهوری اسلامی، با قوانین و احکام قرون‌وسطایی و عقب‌افتاده و ارتجاعی اشغال شده است. اما در این همه سیاهی و تباهی، زنان یعنی ستم‌دیدهٴ بخش اجتماعی، در صف اول مبارزه، با شجاعت و دوش به دوش مردان آزادیخواه، قصد کرده‌اند که بنیان این ظلم را بر کنند (کف‌زدن) ایستاده‌اند و اراده کرده‌اند تا شعلهٴ آتش تغییر را تا سرنگونی تمام و کمال این رژیم برافروخته نگاه دارند. برای ساختن دنیایی بهتر، دنیایی فارغ از هر گونه تبعیض جنسیتی و اجبار، در تمام سطوح سیاسی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی، دنیایی آزاد و برابر. بله، این زنان هستند که نمی‌گذارند شعلهٴ آتش دگرگونی فروکش کند و خواب شما دجالان و زن‌ستیزان را آشفته می‌کنند، ای شب‌پرستان، کارتان تمام است.
کی می‌گه تو این زمونه، آتیش حادثه سرده؟ کوچه آمادهٴ جنگه، چشم به راه صد تفنگه

ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر