۴ آذر ۱۴۰۲

جو بایدن خواستار احیای راه‌حل دو کشوری فلسطین و اسراییل شد

 جو بایدن خواستار احیای راه‌حل دو کشوری فلسطین و اسراییل شد

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز سوم آبان بعد از آزادی اولین سری گروگانها، خواستار احیای راه‌حل دو کشوری فلسطین و اسراییل شد. وی از آزادی گروگانها استقبال کرد و گفت انتظار آزادی بیشتر گروگانها در روزهای آینده دارد.

بایدن افزود: نمی‌داند جنگ چقدر طول می‌کشد، از نتانیاهو خواسته است تا ضمن تلاش برای از بین بردن حماس، تلفات را کاهش دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: مردم فلسطین از این جنگ که حماس آن را شروع کرد رنج بسیار کشیده‌اند. حماس اعتنایی نسبت به درد و رنج این مردم نمی‌کند.

برای نگاه به آینده ما باید این چرخه خشونت در خاورمیانه را پایان بدهیم. ما باید تصمیم و عزم خود برای ایجاد یک راه‌حل دو کشوری را احیا کنیم. تا اسراییل و فلسطین در جوار همدیگر در چارچوب دو کشوری و در صلح زندگی کنند.

اسراییل تلاش می‌کند شمار تلفات را کاهش دهد در اینحال تلاش دارد حماس را از میان بردارد این وظیفه‌یی دشوار است و نمی‌دانم چه مدت بطول می‌انجامد و انتظارم و امیدم این است که در حالی که ما په پیش می‌رویم عمده جهان عرب نیز فشار وارد کنند تا این منازعه را هر چه سریع‌تر که ممکن است به پایان برسانند.

من به حماس اعتمادی ندارم که کار درستی انجام بدهد.

من بر این باورم که یکی از دلایلی که حماس دست به این حمله زد این بود که می‌دانستند من دارم از نزدیک با سعودیها و سایرین در منطقه کار می‌کنم تا صلح را به منطقه بازگردانم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر