۱۵ شهریور ۱۳۹۵

دکتر محمد ملکی در باره قتل عام ۶۷:دیدی که خون ناحق پروانه، شمع را چندان امان نداد که شب را سحر کند.

دیدی که خون ناحق پروانه، شمع را چندان امان نداد که شب را سحر کند.
دکتر محمد ملکی: جنبش دادخواهی قتل‌عام ۶۷، روز به روز اوج گرفته و گسترش می‌یابد

دکتر محمد ملکی طی مصاحبه‌یی در خصوص قتل‌عام سال ۶۷ ابراز داشت:
عرض کنم که آن شعر معروف می‌گوید دیدی که خون ناحق پروانه، شمع را چندان امان نداد که شب را سحر کند.
جنایتکارها فکر می‌کردند… میتونن این مسائل رو مخفی نگه دارن ولی از آنجائیکه آن حقیقت هیچ‌وقت مخفی نمیمونه در هر حال مسأله فاش شد. البته خود آقای منتظری در خاطراتش دیگه نوشته بود، این مسائل رو نوشته بود. نامه‌های خمینی و دستورش برای قتل‌عام و کشتار رو نوشته بود. اما ایشون می‌شد این رو گفتش که دروغه و خودشون نوشتن و یا یک کس دیگه نوشتند و… ولی فایل صوتی حقیقت را روشن کرد. چون صدا صدای آقای منتظری بود و طرز بیان و… همه نشون می‌داد که صدای آقای منتظری است و اون کمیته مرگ داشت صحبت می‌کرد. و بعد هم اول که اینها تکذیب می‌کردن. بعد هم مجبور به اعتراف شدند. و حالا با کمال وقاحت چون چیزی ندارن بگن که. میگن ما افتخار می‌کنیم.
آقای همون که… پور محمدی بله واقعاً باید یک همچنین آدمی وزیر دادگستری هم باشه. داد مردم رو باید ایشون بگیره. میاد میگه که، اول که در سال ۸۸ ازش پرسیدن گفت نه همچین چیزی نیست. یا اصلاً اطلاع ندارم و اینها. بعد وقتی که فایل صوتی منتشر شد بهش اعتراف کرد. چه اعترافی گفت بله این کار شده ما افتخار هم می‌کنیم به این کار. و عرض کنم که اگر لازم باشه باز هم تکرار می‌کنیم.
من ندیدم در طول تاریخ یا کمتر دیدم که یک جنایتکاری جنایتهای خودش رو باعث افتخار خودش بدونه. ما در زندگی یزید بن معاویه و داستان کربلا، خوندیم و شنیدیم که ایشون اظهار پشیمانی کردند. و اظهار ندامت کرده بود .
ولی این از یزید بدترها، این جانی‌تر از یزیدها عرض کنم که نه تنها خب نمیان بگن که در هر حال اینطوری بوده و ما کردیم ولی میان میگن که بله ما کردیم و افتخار هم می‌کنیم. جنایت برای اینها افتخار است. همان‌طور که در تمام امور مملکت می‌بینید. دزدی کثافتکاری عرض کنم که این مسائلی که مملکت ما دچارش هست. به همه اینها افتخار میکنن. و میگن که جمهوری اسلامی افتخار دنیاست. ملت ما ملتی است که از همه پیشرفته تره، از همه اخلاقی تره. از همه عرض کنم که نمی‌دونم چی بگم. در هر حال اینها این جماعت، جماعتی هستند که واقعاً در تاریخ شاید یگانه باشن. که این جنایت عظیم رو این جنایت بی‌نظیر رو افتخار خودشون بدونن و عرض کنم که ادعا بکنند که اگر باشه دومرتبه هم این کار رو می‌کنند.
چشم انداز چیست؟
ببینید اولاً اینها نه قانون دین می‌فهمن چیه و نه قوانین مذهبی یه مشت آدمهایی هستند که رفتن تو جبهه بچه‌های مردم رو به کشتن دادند. عرض کنم که خودشون اون گوشه وایستادن و عرض کنم که او کارهایی که انشا الله بعدها اسرارش فاش میشه که چه جنایتی در جبهه‌ها کردند. حالا شدن سردار و تیمسار و نمی‌دونم چیا و از این عنوانهایی که به خودشون میدن و این رو افتخار ملی برای خودشون میدونن. و عرض کنم که. من در مورد آینده بسیار خوشبینم من مطمئنم که مردم ما واقعاً این جریان فایل صوتی تکونشون داده، خیلیهایی که وقتی ما می‌گفتیم در زندانها چه میگذره و چه بلاهایی به‌سر ما آوردن باور نمی‌کردن. دیگه بعد از شنیدن این فایل صوتی باورشون شده است. که عجب در این مملکت چه جنایاتی شده که ما خبر نداشتیم. من مطمئن هستم که این مسأله روز به روز عرض کنم که بیشتر افشا خواهد شد و با توجه به این فراخوانی که داده شده به نام جنبش دادخواهی، مسلماً این جنبش روز به روز اوج می‌گیره و گسترش پیدا میکنه.
امروز هم می‌بینیم که در دنیا مسأله‌اش مطرحه. در سازمان ملل و مراجع مختلف و عرض کنم که اینها خواه و ناخواه مجبورن که در مورد این جنایت توضیح بدهند. و روزی مردم در هر حال داد خودشون رو از اینها می‌گیرند و این جنبش دادخواهی گسترش پیدا میکنه و البته نه تنها در این مورد بلکه در موارد متعددی که اینها جنایت کردن نمونه‌هایی مختلفی که چند وقت پیش افشا میشه.
دزدیهای چند میلیاردی، حقوقهای آن‌چنانی، فساد و فحشا و دزدی و دروغ و دغل و حقه بازی و اینها در هر حال من به آینده بسیار امیدوارم و معتقدم که مردم میتونند حق خودشون رو بگیرن و عرض کنم که حرف در این مورد زیاده.
گفت که سوخت شمع فرو مرد. شب گذشت. ای وای من که قصه دل ناتمام ماند. ماها که چه زمان شاه رو دیدیم و چه زمان شیخ رو به‌خصوص این ۴۰ – ۵۰سال مسائلی داریم در دلمون هست که اینها باید روزی فاش بشه و معلوم بشه که ما دچار چه جنایتهایی بودیم و چه دروغهایی بودیم، میرن آدمها رو می‌کشن و بعد به گردن گروه‌های دیگه می‌اندازند. میرن فلان جا رو منفجر می‌کنند، به گردن دیگران می‌اندازند. عرض کنم این چیزهایی است که دیدیم الآن یواش یواش داره فاش میشه. شما حتماً این صحبتهای آقای چیز رو… دکتر خزعلی شنیدید که اومد راجع به کشتن اون عرض کنم که کشیش‌ها و منفجر کردن مشهد و غیره و غیره که این کارها رو کردن برای… و بدنام کردن دیگران. این حقایق روشن میشه. من مطمئنم که در آینده مسائل جنگ، مسائل بعدی، مسائل حمله به سفارت، ریشه‌اش چی بود روشن میشه. مردم روز به روز آگاه‌تر می‌شن و متوجه می‌شن که دچار چه جماعت وحشی و خونخواری هستیم.
مسأله دادخواهی رو سرسری مردم نگیرن. باید در این مورد یک جنبشی ایجاد بکنند و داد خودشون رو بگیرن. حالا هر کسی هست. چپ هستش، راست هستش، مجاهده، مبارزه، هر کی هستش. تمام کسانی که در عرض این مدت، نه در سال ۶۷ بلکه بعدها، الآنش هم می‌بینید کردها به‌دلیل سنی بودن ۲۰تا ۲۰ تا اعدام می‌شن.

جنایاتی که صورت می‌گیره و این جنایات این‌که خیلی‌هاش رو هنوز مردم نمی‌دونن چه اتفاقاتی تو این مملکت افتاده. در ایران در خارج از کشور کشتارهایی که در خارج از کشور کردند. ترورهایی که در خارج از کشور کردند. انشاالله که در هر حال مردم روز به روز متحد می‌شن و علیه کسانی که بهشون این همه ظلم و بیداد کردند، پاسخ اینها رو میدن و داد خودشون رو می‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر